D: a caliph | a wife | a daughter | a sister | a momy | a friend | a little lady with huge heart

D: a caliph | a wife | a daughter | a sister | a momy | a friend | a little lady with huge heart

WAHM : Work at Home Momy

WAHM : Work at Home Momy
Klik untuk maklumat penuh

November 23, 2010

kini ku percaya katamu

Ececeh tajuk boleh blah la lu haha mcm sinetron dari seberang huhu
Gile tadek keje ke bole hapdet2 blog pulak ni?
Keje baaaaaaaaanyak tapi since hari ni dah SIAP SEMUA (yg in-hand sahajalah huhuhuhu) maka tetibe teringat nak carik2 waktu cuti skolah...
erk, perbincangan sms yg hari tu tu tu tuuutttt kan, sebenarnye sempat la tny cik izo psl tarikh "hari epeng"
Saya : Ayah kite tanye bilekah?
Dia : Owh... Ikot tarikh yg kamu cakap dulu ah kan kan.
S : Ha yelah, bile tu? (saje menguji minda hahaha kasik dera sikit!) Kamu da ckp mak belom?
D : Erk... kite lupe.. Blom bgtau lg hehe kamu ingat x?
S : Agak dah die lupe! Kamu niiiiiii (rase nak sekeh je nasib baik jauh!). 5+6=11 la!
D : (begitu lame kemudian) Ha da bgtau da tp mak xde kat umah so nnt la tunggu dorg ckp ape..
S : Bagitau skali tentatif, tak seswai bole tukar. Ingat x tentatif?
D : Tak
S : (Ish dia niiiii!) Hari tu bla-bla-bla-bla-blolehbla....
Maka esok pun hadir...
Hmmmm~~~ Hmmmm~~~ (Ringtone mak saya intro lagu nasyid hape tah)
Mak : Ha sape2 tolong amekkan mak tepon tu. (ini arahan okeh bebeh!)
Saya : Erk.... Alamak mak... ni mak beliau tepon mak la...
(Sambil kuries gile ape makcik ni nk pg2 ni & lari2 bg tepon kat mak)
Lepas tu perbualan dorg taboleh bgtau hahaha poyo!
terer x bole curik2 dgr hahaha
Mak-mak tepon, anak2 sms ye tuan2 dan puan2...
Saya : Mak kamu tepon mak kite.
Dia : Ha bagos la
S : Kamu ckp bile tarikh kat mak kamu?
D : Yg kamu cakap la.
S : Erkkkk... mak kamu kasik awal seminggu nape?
D : Entah
S : (Wah, tabah! Tadek perasaan!) OOO xpe eh? tak cepat sgt eh? (Choit! seminggu je kot! nmpk sgt aku yg gelabah!)
Lepas tu mak cakap makcik tu da tgk takwim sekolah so die ckp cuti skolah start seminggu awal maklumlah beliaukan guru besar. Well, saya maaaaasih tak percaya sampailah tadi saya jumpa takwim ni maka saya percaya.
Baiklah, makcik! Cadangan diterima! Oke, boleh tempah kad! Hahaha tibe2 x sabar kan kan kan...
p/s: warna pada perbualan adalah berdasarkan rumah sukan pada zaman persekolahan hehehe

0 precious comments: