October 24, 2011

Cuti-cuti cinta~~~

Weekend yang berlalu adalah yang paling heaven...
Yang boleh buat saya blame diri sendiri yang selalu blame dalam hati kesibukan UA
Kerja... Kerja... Kerja...
Saya rasa mcm tak nak Isnin yang ni datang :)

Jumaat UA balik awal (ok, consider 930 p.m. is awal for him)
Saya siap tunggu dengan macaroni goreng terlebih pedas as requested
Saya makan 2 mangkuk, UA makan 4 mangkuk the rest
Heaven!

Lepastu golek-golek atas katil belek-belek baju si kecil
Ok, awal sangat kot beli tapi hati tak tahan ohhhh!
Beli online jer tapi quality ok lah
Carter's... Semoa romper untuk pakai siang
Hadoi la anak mommy lepas ni kita beli pyjamas je kuat jalan la nampaknye!  EH??

Sabtu UA tak ke mana... GUMBIRA lompat-lompat si isteri!
Lepas Atashinchi, saya buatkan regular breakfast
nuget, wedges, macaroni baki semalam dan milo panas kesukaan UA
Rutih Sabtu, makan breakfast dengan Shaun the Sheep :)
Lepas tu UA offer diri nak basuhkan dish & kemas dapur tapi hampeh hehe

Lepak-lepak kejap then UA tertido
So saya bangun basuh kain sikit, sidai kain, cuci pinggan, cuci dapur, kemas bilik & ruang tamu
Pinggang pun sakit... Oh, bukan pinggang, spine terus!
Skali dengar azan Zuhur
Terus kejut UA... Nak aih lamanye beradu!

"Sayang ni tak tau hargai hari cuti la..."
Hehe banyak la tak hargai...
Perempuan ni cara dia hargai cuti macam ni la...
Setelkan semua hal rumah tangga!

"Kite nak mintak cuti, cuti prepare lunch!"
"Ok... B masak! Sayang nak makan nasik goreng B x?"
"Nape B tak makan ikan eh?"
"Tak dap!"
"Sayang nak nasik ngan ikan ngan kicap!"
"..."
"Ok la ok la nasik goreng laaaa"
Hahahahaha

Heaven betul sehari berkurung dalam rumah dengan suami.
Sure jirang anggap kitorang balik kampung minggu ni
Eeh dah mcm pantun pulak dia jadi
Hihihi

Lepas tengok M3 cerita pasal Boboiboy sambil diner makanan berkhasiat oat
saya tertidur depan tv
10x++ la UA kejut tetap berlengkar lagi
Lastly dia tutup lampu kipas tv
ajak saya masuk tidur sekali
Haishhh bila la nak merasa darling carry ni?
Eh, macam pantun skali lagi!
Hihihihihi 

Ahad bangun pagi sakit perut sakit spine lagi
UA terus cakap "malas la g training pagi ni"
Alamak! "kasik tau cikgu dulu. minggu depan game, minggu ni suka suki tak training."
Terus msg cikgu bgtau "Saya tak training, Dila sakit pusat"
Wakakakaka suka tau perkotak-katik pusat isteri!

Breakfast tu UA sediakan
Beli rot can & roti telur eheh yummylicious betol!
Milo pon UA buatkan, pinggan pon UA setelkan...
Mulianya suami!

"Hari ni sayang baring je... meniarap pon jangan!"
"Eh rumah ni dah macam zoo, b tak nampak ke?"
"Takdelah, mcm rumah org bujang je!"
"Hah?! Alamak rumah bujang lagi teruk daripada zoo..."
Hahahahaha
"Cuba b tengok lantai kita ni... bukan takat sampah je, macam-macam ada!"
"ye la... sayang dengan b pon ada atas lantai ni...""Sudah la! Main-mainkan isteri!"
"Alah takyah la nnt b buat semua sekali..."
Owh cium suami 3x kat pipi!

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers