D: a caliph | a wife | a daughter | a sister | a momy | a friend | a little lady with huge heart

D: a caliph | a wife | a daughter | a sister | a momy | a friend | a little lady with huge heart

WAHM : Work at Home Momy

WAHM : Work at Home Momy
Klik untuk maklumat penuh

November 9, 2011

wahai hati, bersabarlah!

Sejak akhir-akhir ni entry saya banyak emo-emo... Ok, never blame the pregnancy... Mommy heart baby Z sooooo much, sayang! Tapi sungguh, sakit ya amat setiap hari sampaikan tak mampu dah rasanya nak tadah ujian kesakitan ini.

Betul, sakit itu kifarah dosa... Maka mungkin dosa saya tak tertanggungkan lewat usia terdahulu disucikan tuhan denga cara ini. Bukan saya tak syukur, bukan saya tak redha, jauh sekali saya marahkan tuhan sang pencipta... Cuma hari ni saya down betul... Betul-betul down!

Saya menangis lagi...
Menangis sebab gagal jadi isteri, anak dan adik yang berguna. Hati saya malu menagih ihsan insan lain hatta mereka-mereka yang menyayangi saya. Sungguh saya penat mengurus diri dengan keringat orang lain... Saya penat! Penat sangat!

Dah dua hari Ayong duduk dengan kami. Dua hari juga saya terpaksa biarkan Ayong jadi tukang masak. Saya tak larat sungguh. Kalau diberi pilihan, saya harap saya dibius saja supaya tak rasa sakit ni segala. Belum campur tolak waktu-waktu saya tinggal dengan ayah dan ayah terpaksa diner roti atau worst, kena keluar belikan saya diner. Tak bergunanya saya sebagai adik... Apatah lagi sebagai anak!

Belum pulak dikira tinggal dengan suami yang perlu gosokkan badan saya, urutkan kaki tangan saya setiap hari. Walaupun kepala dia yang berdenyut tak saya picit tapi UA tetap je bantu legakan kesakitan saya. Kerja-kerja rumah yang dia tolong setelkan. Tambah dengan tanggungjawab lain saya sebagai isteri kepada dia yang selalu dia 'takpe'kan sebab "B taknak sayang sakit..." Sumpah, saya rasa sangat tak berguna!

Maka dengan semua perasaan tak berguna tu, air mata saya tumpah hari ini...
Mommy mintak maaf, baby Z... Kamu macam tahu je mommy is so unstable hari ni kan... Yes, I am, sayang... Mommy is so sorry! Baby stay strong inside there, ok!

Saya menulis bukan untuk simpati, sekadar meluahkan perasaan. Saya tak mampu nak kongsi kesedihan ni dengan mak sebab saya tahu nanti hati mak pasti luluh dengar anak yang seorang ni tak habis-habis deritanya. Saya juga tak sanggup nak share air mata pedih ni dengan UA sebab nanti dia risau teramat. Tapi sumpah, saya sakit! Fizikal dan mental... Juga emosi!

Sekarang saya mula berfikir... Betul ke tindakan saya buat discectomy dulu eh?

0 precious comments: