March 19, 2007

a long terrible week was ending .. thanx ALLAH!

thanx Allah, it's monday nite~~~ last week was d most terrible week ever in my life [i couldn't remember anything terrible compare 2 dat before]. a 'not-so' fever wif flu n sore-throat [dh lame xkena sampai seminggu mcm 2], result test yg oke [unexpected 2 get quite dat good] tp ttp horror sbb 2 killer paper, horrible meeting, broken car, n 2-3 perkara yg x kurang suspen sampai buat aku asik tny "kenape tak....." n "kenapa bukan..." n even worst, "kenapa aku??!!" natijahnyer, sepanjang minggu ni mlm aku asik kuar melepak mencari ketenangan jer. dgn alip, ima, mira n over... thanx... thanx... thanx! paling besh mlm jumaat ari 2 lepak ngn mira n fiza sampai kol1 lebih menyanyi n buat keje gile kt bawah. i'm loving it! ending of everything, aku yg mmg xnk balik ni balik la jugak dgn sgt malasnyer last friday..... dgn credit yg abisnyer mmg sengal la...2-2 credit xder aku mmg mati kutu la otw balik umah 2. nasib dekat!

hmmm thanx Allah again sb d weekend oke la jugak wp aku berperang jugak r dgn rs xsedap hati dgn bebende yg jadik. sampai umah ptg 2 x tau nk buat hape. bertapa lam bilik mandi sampai maghrib. lepas mandi dok mengadap mak n cte ttg ape yg da jd spgj mgu [selected stories aje la huhu n dats make me feel a lil bit more guilty tp 2 b safe, jz keep it adi!]. pas2 perbincangan berlangsung dgn sangat hangat nk2 plak dgn campur tgn [campur mulut sebenarnye] ayah.... sampai la azan maghrib, adik2 aku balik maen bola, mandi n maghrib jemaah ramai2... mlm 2 kua amek ayong lak kt bus stop. pas 2 g mkn kt kenduri akak [2 b hilite it's 10pm huhu n aku n ayong jer yg mkn time 2 hahahahah anak dara encik hassan!] lepas 2 lepak2 jap kt umah dia tgk prep utk esok. balik tros tdo...

esoknyer [sabtu] 1st time tgk akad nikah kt masjid. 2x before this kt umah pengantin pompuan jer. [ooooo... mcm ni rupenyer org akad nikah kt masjid ek?! tok kadi gile buat lawak!!] pas2 nk kuar 2 since aku mmg dh dijage oleh pengantin pompuan 2 sejak baby comey [she's act my baby-sitter] aku pon lambat sket la sbb salam n wishing die skali mak andam 2 suro lak aku jd pengapit terjun. sengal btoi ler!! haru... aku pon tgk kiri knn akak aku da lari. sengal jer.. nyesal aku x merajinkn diri angkat hantaran die huhu. pas2 terpakse la kn aku pon jln ngn pengantin tu sampai la kt dewan. yg aku hangin 2, pttnyer aku la yg mkn ngn pengantin 2 kn. skali mak andam 2 yg cilok tpt aku. huhu xkesah la sbb aku mmg xnk mkn ngn berprotokol dimeja pengantin sebelum aku dipengantinkan so aku pon lepak2 la kt tpt ahli keluarga pengantin 2 melepak. skali da abis mkn mak andam 2 suro aku kipas kn jugak. sengal... sengal... die nk mkn jer!! kentut tol r makcik 2! [aku marah nih huhuhu] pas2 aku trus pas kipas kt kakak aku heheh 2 la sape suro ko mkn dulu x tgu aku heheheh pas2 lambat2 pas2 ru aku mkn ngn mak aku. huh, 2 r 1st time aku involve keje2 xspatutnyer nih. org ckp klo blom kawen jd pengapit hilang r seri aku kawen nnt huhuhuhuhuhu nk caye ke tak 2?! hahahaha

balik 2 bru tringat aku nk kna g klinik. tgk jam da kol 3. ngantuknyer~~~ call klinik 2 da nk ttp kol 4. nk mandi2 lg mesti x sempat. akak aku lak xmoh drivekn g situ. aku? drive? no... no... biar la kasik shaking hilang dulu heh! hangin jugak la aku kn sbb akak aku wt statement "ko kn ade lesen!!" uhuhuhu mmg panas jugak la tringat insiden gile 2 kn tp aku diam je la. tp baru start nk mandi mak aku pujuk.. "sok balik next time mak bwk ek.." pas2 aku otometik cair siot dgn lemah lembut jwb ngn mak aku "oke..." tp bile pk byk2 kali oke gk la sbb purpose g klinik 2 nk operate gigi aku yg dh pending 2 thn ni. so klo aku g semalam means aku xleh mkn la 2-3 hari nih huhu so ade la benifitsnyer jugak wp xtau till when aku kna tgu utk "next time balik" 2 sbb mak aku pon ngah bz sane sini skarg.

then pg td balik mak hantar. oke la. lunch kt umah maklong. sampai2 je tgk sheebee [kete kesygn aku n kezen aku] da pulih n da kuar dr icu-nye] bleh r rempit mcm yg dijanjikan dlm tepon ngn cik kezen ngeh3x [ i tau la i ni kesygn u kezen heheh] so kol 3 balik kolej. tdo. pas maghrib ima ajak g pizza dgn 2 org kwn. oke la org blanje. aku xmkn sgt pon sbb ru pas diner ms ima call 2. sekadar menemankn jer. tp best la. thanx 4 d minor brain storming. @ least aku rs oke la xder da nk stress sgt huhu tq 4 d pizza jugak wp aku mkn sepotong jer. Tp nk g 2 tbe2 lak lampu moto ima xfunction menyebabkn terpakse lak pjm moto baz. Huhu again aku n ima tertny2 asal la mgu ni mcm2 bende yg jadik ek?! Balik 2 singgah lu kt mcd blikan baz mcegg. Otw, jalan lak tutup. Kitorg ni dh ler jrg2 kua mlm. Cuak gk la. 3x pusing roundabout bru aku tringat otw balik umah kn ader u turn. So kitorg end up balik ikut 9 huhu. Nasib baik la ingat jalan dlm malam nan gelap gelita tuh!

Uh, sejak isnin pg sampai la ahad malam mcm2 btoi yg berlaku. so skarang aku harap esok n sepanjang mgu ni n sampai la abis sem ni, sampai aku praktikal n etc, biarla sumenyer bagus2 blake. jgn ade yg serabai mcm mgu lalu. habis punah musnah plan2 aku kna makeup dgn plan2 baru n terpakse lak carik mood baru... adush!!

above all, aku dedicatekan cerita ni ikhlas dari hati aku utk kengkwn baik aku -ima, aan, mira n fiza [not to forget alif -if possible 2 b stated here- huhu]- yg ader ngn aku sepanjang minggu nih. thanx 4 being a part of meh!

~SAHABAT~
Ini adalah sebuah kisah dua sahabat baik yang sedang melintasi sebuah gurun pasir. Dalam perjalanan mereka bertengkar dan salah seorangya telah menampar muka sahabatnya. Sahabat yang ditampar merasakan sakit hati dan tanpa berkata-kata dia menulis sesuatu di atas pasir. HARI INI SAHABAT TERBAIKKU TELAH MENAMPAR PIPIKU.
Mereka telah berjalan sehingga terjumpa sebuah oasis. Meraka membuat keputusan untuk mandi sebelum meneruskan perjalanan. Orang yang ditampar oleh sahabatnya telah mengambil keputusan untuk mandi kerana ingin menyegarkan badannya. Namun dia telah berenang ke tengah oasis dan hampir lemas. Sahabat baiknya telah menyelamatkannya dari mati lemas. Ketika dia sedar dari lemas, dia berlari ke sebuah batu besar dan menulis di atas batu tersebut.HARI INI SAHABAT TERBAIKU TELAH MENYELAMATKANKU.
Orang yang menampar dan menolong sahabatnya bertanya, “Kenapa ketika aku menamparmu, kau tulis luahan rasa di atas pasir, tapi setelah aku menyelamatkanmu, kau tulis luahanmu di atas batu?”
Sahabatnya menjawab “Ketika sahabat kita melukakan hati kita, kita harus menulisnya di atas pasir agar angin maaf datang menghembus dan menghapus tulisan tersebut.Dan bila sesuatu yang luar biasa terjadi kita seharusnya memahatnya di atas batu hati kita agar ia tidak hilang ditiup angin kebencian…"

AKU SAYANG KAMU!!!

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers