June 7, 2008

Recovering mode


Having a minor periodontal surgery yesterday and I'm still thinking of how to brush my teeth today at 1115am huhu. Pic above are d x-ray film b4 surgery & d creature taken out frm my mouth aftr 2H. What a 'lenguh2' experience! It was an interesting-scary moment I dont ever wish 2 face anymore haha. My dentist's vry good & religous.. And he just SMS me asking how I'm doing after 24H of surgery =) Hmm recovering mode!
~~~~~~~
Last Rabu I SMSed my dentist Dr. Razak. He set me to an appointment on Jumaat at 9. Actually my surgery was to be held last two weeks but due to some unexpected inconvenience, it had been delayed. **Bagus jugak pasal dapat aku berpoya-poya di PD minggu lepas!** So yesterday I woke up early (very early la hahaha) and arrived at the clinic before the doctor since I know he really really don't like "pesakit yang lambat" huhu
Soooo scary to be the first, di saat semua peralatan dalam dental room tu masih berasap-asap lepas di steril huhu. But my dentist is very very very religous. Berselawat je sepanjang surgery tu yang buat aku terfikir mungkin jugak salah satu reason dia senang je buat keje and aku sebagai pesakit yg menggeletar2 atak kerusi tu tak rasa sakit pun huhu. Ajaibkan anugerah Allah bagi insan-insan yang yakin!
Lepas tu aku pun pulang.... paling tak tahan, sempat jugak aku melawat makcik tailor untuk tempah baju raya ku huhu. balik rumah barulah aku diserang sakit-sakit pedih-pedih di dalam mulut huhu maka aku pun tidur. bangun tidur tu sakit-sakit tak boleh cakap tapi sempat jugak makan seketul cekodok pisang yang mak buat. malang nasib orang yg sakit gigi, baru je nak ambik ketulan kedua, tengok2 pinggan dah kosong huhu lambat! malam tu walaupun mulut masih berdarah yang merah pekat lagi tapi aku tetap join dorg2 ni keluar jugak dalam dedemam tu. tujuan asal gi amek adik aku kat bus stand tapi end up gi pekena KFC huhu layan jugak la wp tak mampu habiskan seketul!
Pagi ini aku bangun dengan perasaan tak sakit hahaha sekarang, dah gosok gigi dh!! Berjaya jugak gosok gigi haha terrer kn aku?! Surgery dalam mulut bila kena air atau dibasuh takde la sepedih external surgery lain pasal nature mulut tu tun dah berair (liur) kan... Cuma seksa gile la bile nak makan. Lagi tambah tersiksa bila aku yg hobinye memekak n bercakap tak henti2 ni terpakse cakap dalam hati je pasal tak boleh bukak mulut huhu. takpelah, untuk kemudahan di hari tua, bia la sakit seminggu di zaman muda ku ini!

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers