June 15, 2008

Selamat Hari Lahir AKU!!!

Wah, esok dah birthday la!! Hahaha... Special wishes (belated & in advance) to frens who share this month of birthday wid me

6th : Encik Amir Ramzani
8th : Encik Ska
10th: Aidah
12th: K-yah
13th: Kak Azni (SEMSAS)
14th: Cik Huda
16th: Phyllicia Oswald Taupik Takun my twin!!!
17th: Bondaku PUAN PUZIAH BINTI MOHD NAWI, Cikgu Nadratulain & Cidot
18th: Kak Fairuz (SEMSAS)
24th: Ira (SKB)
26th: Cik Aan & Abg Shah (Bank Rakyat)
29th: Sis Izue
**kalau2 ada sesape yg termissed, bleh la add sniri yer nama anda huhu**

Cerita pasal birthday, tahun ni la aku rasa tahun paling free sekali sobsobsob... Dengan parents yang xde kat umahnye, adik2 pun xde huhu birthday ini aku makan epal je la hahaha

Mak dah bagi in advance present n wish sebelum dia bertolak ke KB pagi td. Macam selalu lah, tiap2 tahun pun mak bg advance punya bday. Tahun lepas mak aku hadiahkan topup hahah best kan seorang mak? Tapi aku rase selalu je beliau menopupkan aku huhu. Paling aku ingat, masa birthday ke-16 dulu mak hadiahkan aku sehelai blanket patch-work yang aku sayang bangat, hari2 pon tdo ngn blanket tu. Jadual dobi 6 bulan sekali oke hahaha. Masa aku 18 tahun, mak hadiahkan Encik Cipong. Pon aku bawak tido jugak huhu. Alah, ssh la nk ingat hadiah2 bday yang mak pernah bagi memandangkan encik emak ni setiap kali belikan aku sesuatu mesti die cakap, "Ni kiranye hadiah bday you thn ni la oke. In advance mak bg." So bolehla kite simpulkan bahawa dalam setahun tu terlalu banyaklah in advance hadiah bday yang mak bg kat aku hahahaha. Tapi ape2 pon mak lah satu2nye insan yang tak pernah lupe bday aku pasal bday aku sehari je sebelum bday beliau. Kirenye once upon a time, aku ni pernah la menjadi hadiah bday beliau yg paling bermakne hohoho. Aku lahir sehari b4 mak aku seleb bday beliau yg ke-27. Comel kan aku?! Hahaha... Pape pon, hadiah paling berharga yang mak bg ialah peluang utk aku melihat dan merasai suka duka dunia sebab beliau dah melahirkan n membesarkan aku selama 23 tahun ni. Thanx mak! I LOVE YOU!

Ayah pulak seingat aku baru la 3-4 kali die tunjukkan yang die ingat bday aku huhu. Paling seronok mase aku bday yg ke-19. Masa tu minggu orentasi kat KKTAZ. tu la aku rase 1st n last aku dapat SMS bday dari encik ayah. Terharu seyh!! SMS tu aku simpan la sampai hari ni huhuuhuu dats make d simcard very valuable n tak sanggup aku nak tukar wp encik ayah dan berpuluh2 kali tukar nombor tepon huhuhuhu. Masa aku 10 tahun pernah la beliau hadiahkan aku sebijik mug ade gamba kucin kaler ijau tgh tido tapi aku rs mug 2 dah pecah la kot. Pastu masa aku umur 12 tahun, bangun2 tido je tengok2 ade kek besar kaler oren atas meja. Pastu ramai2 nyanyikan hepi bday kat aku yg tersipu2 malu pasal bangun lambat di hari jadi. Hmmm ape2 pon aku rase aku x butuh hadiah dari ayah sal tetiap hari dh macam2 yg ayah bg kat aku. Trimas ayah! SYG AYAH JUGAK!!

Kakak aku? Hmmm minah ni mmg tiap2 tahun die sik bg hadiah je. Bday ke, result bagus ke, dapat pape ke, g mane2 ke mesti la dia bg aku hadiah. Tahun ni x pastilah pulak pasal die dh sponsor baju konvo aku huhu tapi myb ade kot... Hahaha... Akak aku sllnye tgu 12am baru la die kuarkan hadiah utk org2 yg bday. Kot2 la kn mlm ni ade hahaha tp x kesah pon kalau xde sal takaan aku utk ape yg die nk bg sempena bday aku selalunye betol je hahahaha. Adik2 aku plak aku rs masih mentah nk ingat2 bday aku huhu sedangkan bday mak pon tetiap thn la aku kena remind. Maklumla lelaki, xde maknenye nk ingat2 tarikh2 segala ni.

Serupa la dgn encik ex aku hahahahaha sekali teringat, gelak sakan! Mamat ni boleh pulak dok kompius bday aku ngn anniversry date. Maka, pernah la sekali aku dapat bday wish pada hari anniversary yakni sebulan lambat dari tarikh bday aku hohohoho nk wat cmane kn kn kn, terimas je la hahahaha lawak r mamat tu! Satu yg aku mcm kagum je ngn beliau ni, dh la x hengat bday aku, ble dh tertau tu, bleh je buat2 bodo n x wish o say sory. Dia buat lak dgn cara yg lain. Maklumlah org keta "Sorry seems to b d hardest word," huhu. Dia lah insan yg sempoiiiiii huhuhuhu dats y la in certain keadaan aku suke kwn ngn die ni! Tapi beliau ni ekceli pernah bg hadiah paling sdeh lam hidup aku ms bday aku yg ke-20 huhuhu. Breakup... Sobsobsob... Aku rs la, beliau pilih mase tu sbg mase yg sesuai sal lupe kot tu bday aku huhu

Kepada encik boyfy pulak, ni 1st time nk test power beliau ingat ke x aku ni dh meningkat dewasa hahahaha. Mcm lupe je sal beliau ade 3 days conference start esok. Alah, x kesah la, asalkan beliau ingat event minggu depan~~~ hohoho

Sekarang, teknologi dah bagus. Bday ke, kawen ke, raye ke, wish je on9. Frenster, YM, myspace, tak pun bg je e-card haha. Ala, x kesah la yg penting insan yg sambut tu sendiri ingat utk bersyukur pada tuhan sbb dipanjangkan usia setahun lagi! Hmmm teringat pesan seorang ustaz, "Bertambahnya satu angka pada julat usia kita sebenarnya bererti berkuranglah setahun masa untuk kita beribadah kepada Allah" huhuhu insafkan?! Semoga semua kita diberkati Allah hendaknya!

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers