September 8, 2009

baju kerja... baju raya...

Sepanjang hujung minggu ni (termasuk cuti NuzulQuran semalam) saya mengemas saudara saudari baju. Banyaknyer t-shirt2 gadis remaja hikhikhik saye macam dah tak bert-shirt sangat aje dewasa kini kalau keluar bersiar-siaran. Bagaimana ya? perlu buat garage sale kah??
Menjenguk ke almari pakaian kerja pula... aduh!!!! Semuanya dah macam boring-boring nak pakai g kerja! I really need new baju kurung untuk g kerja. Soooooo boring asyik pakai baju ame ajer setahun ini. Gosh! Setahun tadek wat baju kurung baru ka adila? Ader la 3-4 pasang tapi semua pon dah masuk kategori boring jugak huhuhu
Last Friday sepupuku yang kutugaskan mengambil baju rayeku di kedai tailor (yang sengal dan pelupa itu) telah menelefon. Terkejut la bapak beruang saye! Makcik tu salah jahit lagiiiiiiiiiiii!!!!! Memang la sepupu saya cakap lawo giler sampai dia tak mahu raya sebab baju saya lebih cunnnn bangat dpd baju dia (dia yang kate oke!) tapi mahal budush!!! Kenape makcik tu suke menyiksa saye dengan buat2 salah letak aksesori melampau pastu charge mahal2????? Wargh!!! Geram la makcik itu di bulan puasa ini! Dah la baju itu jauh daripada boleh untuk dibawa ke tempat kerjaku nan islamic ini huhuhuhuhuhuhuhu.... Nasib baik makcik tailor itu OKU (dan lagi bulan ini bulan ramadan yang mulia) maka aku bersabar!
p/s:
saye sebenarnye bengang sebab baju raye telah lari dari bajet asal (walaupun cuma beberapa puluh hengget saje tapi tetap lari oke!)
dan lagi saye risau kalau kakak saye yang suke bising kalo adik2ye over belanja (dia bising kalo kitorang yang wat jer... kalo die wat takpe! menyampah!!) kerana dia akan ungkit sampai raye tahun depan!
>>>lantak la! pedulik hape aku! gaji aku! huhuhuhu derhakakah?

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers