June 21, 2010

dugaan pertama

Ngehehehehehehe (munyik cam lam cite seram)
Betoi la kate org bertunang ni mmg byk dugaan...
Contohnye mlm semalam itu yang mmg menyusahkan hati betol...
Adoyai susahnye la nak puaskan hati semua pihak apetah lagi menyenangkan hati orang tua huhuhu (kamon la mak, anakmu ini bukan tamau kawen, cuma nak tunggu lame sket jer lam mode tunang ni sebab byk sgt perkara yg lebih penting perlu diselesaikan dulu...)
Maka dalam keadaan perasaan resah gelisah (saye memang sangat3x touching kalo kena marah secara tak pasal-pasal oleh mak saye itu huhu) sampai tengok iklan pon air mate bergenang-genang (kunun2 efek ngantuk ke tuh) diriku tapak sulaiman ni gigih la menanti inche tunang call.
TQ to Aqlima yang sudi tepon berbanyak-banyak kali dan memsg inche izo supaya call now, call now. Huhu lambatnye minggu depan, aku nak bayo bill nih!! Akhirnye bile dah terlelap dan terbangun semula untuk tukar baju tido (semalam panas yang peluh-peluh hangat tu, oke!) barulah ringtone inche izo kedengaran....
Daku pon dengar aje sore beliau ape lagi sobsobsob la kn kn kn huhuhu ini pes time oke nangeh-nangeh kat beliau tahun ini... Biase la saye kan selalu belagak cam saye ni boipren so boipren mane ley nangeh2 huwahahahah! So inche izo pon suare da efek mcm 'alamak apesal meroyan pulak malam2 ni minah senget ni' melayan la aku dengan jawapan paksarela "ye", "oke", "baiklah", "nanti b tolongkan" dan pelbagai janji-janji manismu untuk menyedapkan hatiku walaupun saye dgr mcm die nak cp 'alamak salah time daa aku tepon!'
Tapi mcm biasa la kn, dia akan jadi sgt supporive dan penyayang bila saya ditimpa musibah meroyan seperti itu. Seriously, dia punya "takpelah....." tu je dah boleh buat saye rase mcm hampir semua beban hilang, oke! Tapi tolonglah B, I mmg takleh 'takpe' kalo kna marah ni, B...
Lepastu dia cakap, "sudah, xmo nangis-nangis lagi oke..." yang buat saya nangis lagi kuat huwaaaaaaaaaaaaaaaa gile kan aku ni?! huhu
Pagi ni saya rasa dah oke (tapi akan lebih oke kalau boleh jumpa ayah atau cakap-cakap dengan ayah jantung hatiku tentang hal ini...) dan pergi kerja dengan aman. Sampailah saya terbaca msg seseorg kpd sy di FB tentang inche izo saya... huhuhu bodohnye dunia!
mamat ni kununnye menceritakanlah betapa sebenarnya inche izo itu telah mengajak salah sorang staffnye melakukan kemungkaran di muka bumi ini. Adakah ini cubaan meruntuhkan kepercayaan chenta separuh mati saya untuk inche tunang? xpelah, kita tunggu penjelasan inche izo apabila dia menghubungi saya berkenaan hal itu kelak.
**inche izo telah membuat penerangan sebentar tadi (tapi dengan ayat sedih "terpulanglah nak caye pihak yang mane satu..." huhu (i pecaye u la B~~~ huwaaa) dan barulah saya teringat cerita ini pernah beliau utarakan pasa bulan januari yang lepas and case close, oke! lakiku tidak bersalah huhuhu... sebenarnya saya tau dia takkan la buat sume tu. saya kenal dia macam mana... pompuan je ramai ushar2 dia, dia takut pompuan la... cuma saya tidak suka apabila tiba-tiba kena kaitkan dengan hal-hal keje dia. uis, sangat pantang oke! keje aku pon byk x abis pk ni!**
Konklusinye, jahat la sape insan name JOHN TERRY itu yang dah banyak-banyak kali try add saye di FB. Saye dah agak dah dia punya muslihat tersembunyi (takde muslihat terang-terangan, oke dila!). Kwn-kwn, tolong doakan semuanya akan baik-baik saja, ye. Anda tau kan saya ni mudah goyah hati dan perasaannya!

2 precious comments:

Anonymous said...

darah tengah manis orang kata.. memang macam tu.. good luck k..

Cik D momy the ZAs said...

tq abg pit... darah manis leh wat sirap ni drakula suke kn... huhuhu

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers