June 24, 2010

RDC (3)

Saya terkejut! Dia buat2 tak terkejut...
.
.
.
.
.
.
.

Owh, ini serious!
Mengapakah pada ketika dan saat saya sangat down ini muncul pulak makhluk serupa ini??!!!

"Err... awak ni..." tiba-tiba lelaki berpakaian silat tu berbunyi la pulak...
Sungguh saya pikir dia akan blah je mcm tu!

Tapi secara spontan dan laju pulak saya pintas cakap beliau...
"Ha ye la saya la yang suka kat awak tu, yang skodeng2 tak tentu pasal, setiap hari saya skodeng awak, saya selalu send request tah pape sume kat awak, saya la orgnye... Saye nak say sorry oke, saye memang suka awak! Saya tadek alasan. Jgn tanya kenapa tapi saya memang suka awak! Siyes saye suka awak! Saya mintak maat oke sebab tak pasal2 suka awak!
Tapi tu semua tu dulu je... Sekarang saye tadek perasaan la nak kwn dgn awak ke.. sape2 ke... saye da mls nak kwn dgn sape2, oke!"

Laju oke saye cakap mase tu. Macam dah dikarang jer ayat pengakuan bersambung ayat frust itu... Sungguh, sakit betul kalau kite tibe2 tak sehaluan dgn geng sendiri!

Lepas saya cakap laju-laju cam keretapi tu, kitorg sama-sama diam...

Saya dah fikir nak blah aje dah... Malu, oke! Tapi tiba-tiba dia cakap...

"Takpelah, teenagers memang selalu ada perasaan mcm tu kan? Tak yah mintak maaf, tadek salah pon..."

Wah, it's a WOW, oke! Huwahahahaha..
Tapi saye rase dgn jawapan lelaki matang mcm tu saye dah tadek 1% harapan langsung pun...
Takpe, saye dah memang giveup pon time tu... Takpe!

Lepastu saya ingat dah setel... Nak balik ni... Nak balik... Tapi skali dia ajak duduk la pulak!
Oke, duduk! Tepi longkang jer...

**untuk rekod: kejadian ini berlaku di tepi makmal kimia ke makmal bio, dah lope dah tapi makmal yg paling dekat dgn dewan besar skolah tu**
ni gambarajah lab dari depan.... ko amek dr libry ni kan, zazadin, kan?!
**gambar curik fotopages zazadin**
yg kat atad tu kelas kite dolu2 b, I 1T, U 1K... ngeheheh
ni gambar dari belakang...
so perjumpaan tu berlaku di kawasan sebelah nama zazadin tu (kecik jer... bole nmpk?)
ha, tak nampak kitorg? ooo mase tu kitorg da balik da....

"Saye tengok awak dengan kawan-kawan awak yang 3 org tu dah tak jalan g skolah sama-sama. Kenapa?"

"Nampak ke?"

"Nampak! Sume org nampak! Korang gaduh ke?"

"Taklah..."

Fuh, terkenal oke kitorg! Yela, budak jahat mestilah terkenal kan... Tibe2 cam bangga sebab SUME ORG nampak... Maksudnye sume org amek berat pasal kitorg empat org walaupun jahat... Gile oke perasaan seorg kanak2 form two yang sedang berperang dingin dgn kawan2 baiknye...

"Sejak akhir2 ni saye ada jugak amek tau pasal awak... Saya tanya2 kat Heikal dan Remon..."

Owh, again! It's a WOW, oke!
Hehehe shaye tak shangke la pulak kamu amek tau phasyal shaye... Kamu shuke shaye juge kher??? Huwaaaa tibe2 saye cam debar giler... Apekah mamat ni?!

Lepastu kami sembang-sembang...
Sikit jer... Tapi lame... Sebab banyak diam jer...
Saye pandang dia, dia pandang saye... Senyum...
And I tot it will be the very first and the very last time saya akan sembang2 dengan dia...

"Good luck awak untuk trial esok!"

"Awak pon same..."














Lepas tu say balik dorm......

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers