October 31, 2010

saya yang tetaplah saya juga...

Kali pertama memblog dari BB. Bukan tak boleh tunggu pc/laptop tapi hati dah tak mampu menadah perit.

Bak kata kak jemah viruspadu, apa guna update selalu kalau dalam hati rasa nak marah takut2 keluar ayat yg x enak utk readers nanti. begitulah sedikit yg saya ingat. Betul tu betul!
Maka dengan sebab dan inisiatif yg sama, saya cuma mampu berkongsi ayat yang sama seperti status wall FB dan tweet sy di twitter mlm ini;
KALAU KITA TAK DAPAT APA YANG KITA SUKA, KITA KENA SUKA APA YANG KITA DAPAT!

Jangan disoal apa tersurat apa tersirat tapi dengan dua mata yang mampu melihat & membaca tulisan hati saya ini, lihatlah terus dengan mata hati dan nilailah dengan minda;
sungguh-sungguhkah kita mensyukuri rezeki yang terhidang dalam talam hidup kita?
betul-betulkah kita menikmati pemberian yang tersembah di hujung jari kaki kita?
benar-benarkah kita menyedari kasih-cinta-sayang yang tertiup dalam hati sanubari kita?

Semoga kita semua terlindung di bawah keagungan-Nya dan terbela dari azab pedih balasan-Nya.

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers