June 30, 2011

29/5 to 29/6: happy 1st month anniversary!

Assalamualaikum ya ahlul bait... Ececeh, nasib x ahli2 kubur, kau! So apa macam? Pink of health? Hopefully :)
Saya di sini, yang sedang golek-golek atas katil ni, Alhamdulillah dilindungi Allah... This is my 2nd week masuk opis semula. Feel brand new! Ohsem! Hehe... Hurmmm kerja so far x banyak TAPI bakal-bakal membanyak la. Minggu lepas pon dah kerja sampai Sabtu. Tapi xpe la, rezeki tu semua tu... Tadi pun rezeki lagi. Walaupun baru setakat nak fight, tapi rezeki woooo... At least prev pengalaman tu boleh la buat my team n I merasa sedikit kekompidenan nak menang tender nnt hehe ok, enuf of berangan2! *mana laki aku dok balik2 lagi ni???!*
So life after married... heheheh sebulan sudah... Bilalah inai ni nak habis, huh?! Oklah so far... Saya masak, dia makan... Dia sepah, saya kemas... Saya sakit, dia kasik ubat... Dia marah, saya merajuk... Macam tu ajelah... Mula-mula kawen tu (ececeh gaya kau dah sepuluh tahun kawen) percayalah daku home-sick! Home-sick yang dua hari sekali kau masuk tido awal tapi sebenarnya kau tak tido tapi kau nangis esak-esak bawah selimut sebut nama mak bapak kau! Ha, begitu! Kenapa? Tah la have no idea why tapi ku mmg kuat nangis pon kan, so ape de hal... Hahaha mereng ini budak!
So dah sebulan ni percayalah kitorang x pernah makan luar kecuali waktu saya ada sesi rehab. Tu pon selalunya balik rehab tu sedaya upaya ku memasak uols! Oklah, like Qima said, "masak tu otometik yg sebaik ke 'aku terima nikah...' tu tros ko pandai masak, eh?" Hahaha tak agak2 okeh perlian beliau! Tapi above all, tetibe ahkak pandai masak uols! Haha...
Paling syiok ialah cik izo habiskan nasik tetiap hari (so far tak pernah tak tambah waktu makan lauk saya msk hehe) dan ade gak la ketika isteri melepek tak larat, cik izo tolong take over keje-keje memasak. Life's fun! Sidai kain sama-sama, tgk tv sama2 (ni dah biasa dah...), makan sama2, gaduh sama2 (dah kalau sorg2 nak gaduh camana?!), solat sama2, g pasar sama2 dan byk2 lagi ah sama2. Paling best statement dia semalam, "best ah kawen tido boleh peluk orang, xyah dah peluk bantal!" Huhuhu ace kalau word org tu tukar dgn nama ahkak kan, sure ahkak laju je tangkap, xyah dia nak ulkang 2x haha
Tapi paling x syiok was bila cik izo g camping waktu weekend ke balik keje lambat ke training sampai mlm mcm ni ke... Ha, ok! Dia belum balik training lagi tapi dah msg bgtau dah nak balik so ku nak purak2 tido supaya dia sedar dia dah exceed 12 p.m. Sekian. #oklahbai!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers