October 17, 2011

muka buku bermuka-muka

Hurmmmmm sape tadek akaun Facebook jangkat kening tiga kali!
Wink wink wink!
Ok, saya tak angkat kening... Tu contoh je...
So bagi yang belom ada kalau rasa-rasa nak cuba boleh daftar di sini ya...


Owh owh owh akhak pon ade tau akaun muka buku...
Huhuhu bila sebut muka buku je terus cam pitam pk apepasal UA suka sangat lagu Cinta Muka Buku bu Najwa Latif tu
motip u, b?
Bukan kite dulu jejak kasihan kat friendster ke?
Huh! Ececeh tetibe huh pulak...
Dosa you, huh kat laki!

*rupa bentuk wall fb to date*

Ok, bagi yang kerja kerajaan anda semua pasti tahu kerajaan 1MAlaysia kita menggalakkan anda mengaktifkan diri di laman sosial ini...
Mak ayah saya pon dua-dua ada facebook, yo! Kau ado?!
So kalau korang keje gomen kan... bila waktu korang boleh online fb?
Ke sepanjang masa je available takde kena sekatan jalan raya bagai?
Pastu bila sebnanye korang bukak fb tu?
Aii buat koje ke idok?

Ala jawab je la kan takkan nak tanya ayah sendiri memang tah pape la kan
kang katenye nak investigate ke hape
hahaha memang tak la ayah saye bukak fb pon musim-musim nak invite kawan dtg kenduri jer =p
Tapi opis UA boleh fb selama mana kau nak fb
syok oh sebab kalau dia tinggal hp ke ape ke boleh feeling2 chatting kat fb masa saya lunch

OWh ok, lari tajuk jauh dah tu penah oh nak kejar...
ekceli nak cite pasal facebooking timing kat opis & fungsi memberi kebenaran tu...
cam opis saya OF ni kan mula-mula tu ikut suka kau je la bila nak fb
pastu memang ramai-ramai la fb
mcm saya boleh fb kat BB yang pada saya lebih best la sbb xde anasir-anasir lain mcm ads ke ape ke tu kan
tapi since dah org kasik kelonggaran, bila saya pening2 editing ke proof reading ke ape saya fb la
selalunya saya fb via pc pon sbb main farmville je pon
post-post sume tu selalu saya buat via UberSocial tu
tapi kawan-kawan lain pon cam saya la kan
ade kelonggaran, fb je la bila suka kan
bukan tak kerja langsung sik fb manjangn kan eh ye ke?
pastu last-last dia tutup
maybe sebab produktiviti merudum ke ape
tapi title saya tetap je on time published walaupun ade masa-masa tu saya fb

then tetiba balik hospitalisation leave hari tu fb dah available kejap-kejap
maksudnya pagi sampai kol 8 a.m.
pastu kol 12 p.m. sampai 2 p.m.
pastu ptg kol 4 p.m. onwards
so untuk certain people memang sharp at 12 & 4 tu da online
kire cam release la sket kan
ye la keje kitorg bukan jenis-jenis yang santai-santai
sume menumpu je... pening tau!
kalau tulisan cantik ok la
ni kau dapat author cincai tulis cakar beruang memang fengsan la kau buto mato! 

Tapi tetibe tadi sorang kakak opis ni emel saya tanya satu soalan...
 "Tau x sekarang ni kul 12 dan kul 4 da ble buka fb?pernah buka x time tu?"

Oh korang agak saya jawab ape?
Hehehe...
"Pernah dan selalu bukak hehe nape?"

Tau dia jawab ape?
"Mulai sekarang jgn buka ya. Ada mata2 sekarang ni..dengar cerita ada senarai nama untuk d bagi warning sape buka fb time keje..Budak baru ada yg d bagi warning."

Ok, terus mak sentap!
Hahaha... Ape pasal kau sentap?
CAm saya cakap tadi la kalau takat nak fb saya boleh je fb dari bb
tapi nape nak sentap?

Haaaaaaaa sebab dia cuba korang pk nape nak bukak line time org kerja kalau tanak org main fb tu waktu tu?
Like mengada-ngada lah kau ni! Kan?
SO saya terus pk sure saje nak perangkap ke hape ke kan
Kalau dah tak kasik online tu block aje la kan
ni gatal-gatal nak open pastu siap emel sume staff cakap boleh online waktu sekian-sekian
pastu nak warning2 nak blacklist bagai

tah la tapi kalau saya jadi boss la kan
saya tak kisah pon org nak fb ke nak twitter ke (sbb twitter pon kes same gak)
janji kerja kau siap...

ni tidak!
macam sekor mamat ni la
tetiap bulan mesti ade je kerja dia URGENT saya dan org lain kena buatkan
i mean siapkan sebab tak siap
dah tu mana nak siap kalau time kerja kau tgk benda2 lucah
ha mmg direct to point la saya cakap sini
geram weh kalau tetibe boss bg arahan stop sume kerja yg skrg utk tlg dia pny kerja sbb kerja dia dah dateline
habis lps tu kerja aku ade dia nak tolong kejarkan?
hareeemm!
saya kejar sendiri ok!
tapi elok je siap on time.
ha cane? cane?

macam tak best la kan...
bukan sume org yang fb ke ape ke kat opis tu teruk
kerja jalan, paling penting meeting spec & dateline
so tak pe la kan
macam saya takpe la lagi kot sebab ade source lain
mcm org2 lain tu kesian weh kalau xde picisan
sure berpinar mata n kepala hotak nak sudahkan 8 jam kerja tanpa selingan
tah la..
nak salahkan sape2 pon tak boleh jugak
cuma pelaksanaan tu kena la betul
ni dah bagi guna pastu ade hidden agenda
mmg tak puas hati la kan haishhhh

ok tu je nak bebel...
bye!

 *my current profile picture*

4 precious comments:

kudozu said...

muka akak ni memang ada iras tiz zaqyah kan?

Cik D momy the ZAs said...

ye adik, benar! *muntoh ijau* hahha
akak rase tu cume efek makeup je tapi kalau dalam cite soffiya tu pon kekadang akak rasa muka tiztiztiz tu mcm akak. eh? hahhaha muntoh lagik! tapi laki ai kate sama tang mulut bentuk graf negatif tu miahahahah nak cakap bini berwajah masam mencuka lettew!

dulu pulak ade org kate muka akak cam ila mentor iklan ribena tu hah sudah!

erghhhhhhh tapi tanak muka same sape2 boleh x?!

MadaM LaLa said...

wow..... muka iras3 artis..mdm nak jugak laaa...

Cik D momy the ZAs said...

hahaha nak amek la wajah tiztiztiz ni madam... kite taknak hahaha

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers