February 22, 2013

Luahan emosi: Anak yang menyusu badan sehingga 2 tahun itu bukan anak sulungku!

"Anak saya mudah dijaga, tidak pernah sekali meragam. Tidak pernah sekali menangis kecuali kalau tidak sihat. Memang benar anak yang menyusu badan memang mudah dijaga."

Membaca yang ini, secara peribadinya saya membantah dengan 2 sebab kukuh.

Pertama:
Saya menyusu badan dengan emak sehingga usia saya 7 tahun. Saya masih ingat janji terakhir emak dan ayah jika saya berhenti menyusu badan sebab waktu tu adik saya dah nak masuk 3 orang. Tapi saya selalu je meragam dan tidak sihat. Meragam dan tidak sihat sehingga saya berusia hampir 28 tahun, tahun ini. Memang benar anak yang menyusu badan memang mudah dijaga???

Kedua:
Anak saya menyusu badan cuma 4 bulan setengah sahaja dan selehinnya dia minum susu formula sehinnga menginjau usia satu tahun, Jumaat depan. Tetapi ALHAMDULILLAH Tuhan Maha Kaya, Zihni Aflah memang tidak meragam tidak menangis malah ketika tidak sihat pun dia tidak meragam sehingga saya dan suami tertanya-tanya adakah anak kami sakit atau dia ok sahaja?
Memang benar anak yang menyusu badan memang mudah dijaga.???

Saya tak tahu kenapa Allah temukan saya dengan tulisan-tulisan sebegini hampir setiap hari.
Tentang menyusu badan, tentang bersalin normal. Tentang sesuatu yang saya tidak diizinkan oleh Tuhan untuk menjayakannya. Mungkin tuhan mahu saya menghargai hidup saya, dan mungkin juga tuhan mahu saya lebih bersyukur dengan segala nikmat kurniaannya... Allahualam.

Adila Hassan
Jumaat
22 Februari 2013

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers