D: a caliph | a wife | a daughter | a sister | a momy | a friend | a little lady with huge heart

D: a caliph | a wife | a daughter | a sister | a momy | a friend | a little lady with huge heart

WAHM : Work at Home Momy

WAHM : Work at Home Momy
Klik untuk maklumat penuh

September 27, 2013

saiko?

Lagu yg budak Tegar tu nyanyi tu kan, baru 1st tau aku dengar pagi tadi. Seriously!
Pastu aku sedih dgr lagu tu. Pastu rasa nak nangis. Gilo! Tapi sedih la...
Nak sekolah, xde duit, kena g cari nafkah.
Balik rumah malam2 bawak "wang rencehan" (aku faham sebagai duit yg dia peroleh menyanyi tepi jalan tu kot) sebab nak bantu ibubapa (cita-cita paling mulia).
I feel bad! Sebab... Banyak sebab...
Dulu aku kecik dah la mak ayah hantar sekolah bg duit belanja, belajar tak bagus mana, nasib baik la jadik jugak insan berguna, insyaAllah...
Dah kerja pulak asyik merasa tak cukup itu tak cukup ini, kedekut di situ kedekut di sini. Balik kampung pon dah tak selalu... Oh, teruknya aku!
Pastu aku sakit kepala sebab rasa diri jahat.
Pastu aku takut sebab rasa aku paranoid dan sedikit psycho.
Pastu aku tertanya-tanya adekah aku kena g kaunseling???
3 perkara last tu semakin menjadi2 kat aku sejak doktor bgtau aku yg Nini sakit waktu bulan puasa hari tu.
Pastu aku tertanya-tanya adekah aku kena g kaunseling??? I feel bad!

1 precious comments:

afnizarmohd said...

Salam Asri,

Tak perlu rasa saiko - it's a natural inclination of human to love what we have (Allah bagitau so clearly dlm surah attakathur - how men love wealth so dearly), but is not it good to get that strong reminder that moves us?

Before I get married I used to calculate every cent - and there is never enough every month. But that never happen again after I got married, and I know the reason why. My husband strongly, very strongly urges me to give sedeqah, religiously byr zakat, and just that - give charity. What I give I always get back, orang ckp murah rezeki... and that's true alhamdulillah.

And after Isa was hospitalised twice, I came across an article that says parents of a sick child should give sedeqah more and more. I wish I knew why, but maybe we all could benefit from practising that inshaAllah :)

You and your family is in my prayers :)