April 15, 2007

INSAF -jadilah anak yg baik...

hari ni g skolah ateh. hari anugerah. SMSS aka sc selangor. ni la skolah paling rajin aku lawat lepas aku kuar skolah rase2nyer. buat kali pertama bulan ni aku bgn pg gile hari sabtu. takut traffic jam maklum la cheras. majlis start kol 8. bapak ensem pengerusi PIBG skolah die.. phiweettt!! hihi sempat aku mencuci... [gamba x dpt diupload buat masa ni memandangkn olympus tlah bertukar tangan.] so pagi2 tu mcm biase la budak2 skolah ade pancaragam la, lintas hormat la, ape la... pas2 turn adek aku maen gamelan. ekcli gamelan ni dimaenkan sepanjang upacara penyampaian anugerah 2 la so klo pemain2nye yg amek anugerah kire replace2 la kengkwn die... aku x tau la adek aku maen ape sbb mumule aku tgk die maen yg ketuk2 2 pas2 last2 aku tgk die maen gendang la pulak so pape la yg ko maen x kesah la...
lepas 2 perarakan masuk vvip n vip. lame sgt2 aku x tengok upacara mcm ni kt dewan skolah. rindu la jugak zaman skolah2 dulu [tringat lak org 2 ckp kt tepon last time huhu]. lepas2 part kegemaran aku iaitu nyanyian lagu negaraku. semangat aku nyanyi. tp bile part lagu selangor aku da pause sbb x tahu. ngeh2x.. aku dulu skolah kt pahang ngn perak jer... selangor singgah sat jep huhu. lepas2 ucapan2 la mcm sll. beberape perkare aku [yg agak berprotokol ni] ni komen sal org2 melayu kite ktk menghadiri majlis2 rasmi.
1. dh namenye rasmi, jgn la pakai round neck pakcik!! paling2 pakai la tshirt berkolar... pantang btoi aku ler!!
2. klo mc announce suro diri 2, diri la. klo da suro duduk bru la duduk, cube klo ko jd vip, x ke rs cm org x hormat je ngn ko. bkn lame sgt pon nk diri 2!
3. silent la hp 2. aku pon ade hp gek. 2 plak 2. hotline lg pagi2 sabtu 2 tp reti je silent. [mak aku pon terlupe nk silent td time adek aku call... nsb baek la pelan je bunyik!]
4. klo da masuk dewan 2 bwk sgala mcm bende, sampah jgn lupe bwk kluar. cube klo rumah korg org wat sesepah gitu... xke hangin?!
5. bebudak bwh umur yg x reti bahase 2 xyah la bwk g acara2 rasmi mcm 2... sememeh aje kak oiiiii
6. hormat le majlis org, 2 bkn tpt bersembang!
then, adik aku since name pon start "ABDUL" so being d 1st yg amek anugerah utk pmr. gemuruh gile tepukan.. bangge mak bapak. dh la skolah dekat jer ngn umah... aku dulu amek anugerah mak ayah x dtg pon huhu [mule dah ayat x puas hati aku~~~] so td aku tgk adik aku dpt sijil n piala. aku dulu sijil je ader... maklum la skolah zaman tok naduk. pas2 aku n akak aku pon menganalisa la budak2 zmn skarang ni blaja rerajin ke x rerajin ke mcm2 ble dpt. kitorg dulu paling2 pon yayasan pahang kasik RM100 jer sorg [utk yg skolah kt pahang je yer]. xder pon bende nk tunjuk kt anak cucu mcm adik2 aku. ade piala gitu! yg x tahan 2 mak aku siap ckp nk beli almari baru nk letak medal2 segala yg adik2 aku dh dpt n akan dapat. ni la yg aku hangin ngn dak2 laki kt umah aku tu... nape la lahir lepas aku huhu [yg x tahan mak ngn ayah siap beli hp baru 2 kt beliau s hadiah 2... abis la ko klo abang tau lepas ni... hihi cmane la abg nk tau klo bkn aku yg bgtau nnt... yes! yes! jahat... jahat...]
lepas habis anugerah pmr dorg buat koir lak. best jugak. lagu awan yg terpilu. ader feel... tringat zaman skolah2 dulu nyanyi kt bday sultan pahang... huhu comey la pulak rsnye kekecik dulu huahaha lepas2 tibe la turn anugerah spm lak. bapak gile mak bapak anak2 naek pentas pakai jubah graduasi [tp yg amek 2 yg 11 n 10 A je la]. yg ni pon akak aku complain. nasib baik la zaman aku dulu sempat gk pakai jubah graduasi tu hahaha sape suro ko lahir awal sgt plak... tp mmg bangge la mak bapak. bile da besau baru la aku rase bebende 2. dulu ms time aku yg naek pentas, aku pk bangge aku jer. skrg bile da jd tetamu aka jemputan yg menonton penyampaian anugerah 2 [wp aku blom jd mak bapak] tp terselit la perasaan bangge 2. nk2 plak tgk anak amer hamzah 2 naek pentas. org bc biodata n pencapaian2 sejak kecik. dpt 10 A1 plak 2. siap ader piala pusingan besar la die dapat... bapak bangge mak bapak die huhu banggenyer pakcik amer 2kn?!
last skali anugerah utk cikgu2. aku tgk la cikgu aku dulu yg da tukar masuk skolah 2 pulak amek anugerah ape tah tp panitia terbaik la. lepas2 nyanyi lagu skolah. ooooo... best la lagu skolah die. mak aku la yg x tahannyer... kenangan lame babe, nyanyi lagu zaman skolah2 dulu hihihi 2 yg mak aku x saba2 nk g pg td 2 sampai x sempat breakfast... back 2 old school bebeh! =)) semangat la mak aku nyanyi mengalahkan bdk skolah 2 plak hihi cayalah mak! ni la yg sebenarnye mak aku nk tanamkn dlm diri anak2 dan anak2 didik die, semangat cintakan skolah sbg tpt menuntut ilmu...
last skali b4 jamuan aku g jumpe cikgu skolah aku dulu 2. wahhh, dulu gado [pasal die warden aspuri yg kerek] tp skrg da baek... maklum la 2-2 da growing up. yg x tahan tny sal kawen. aku mls nk jumpe cikgu2 aku sal bab ni la huhu lepas2 makan, posing2 sket n balik um smule...
moral of d day, jadilah anak yg bisa membanggakan kedua ibu bapa anda. bak kate ayah, x lame lg graduasi UM la pulak. aik, mcm perli je 2! xpe la... xpe la... sekurang2nye sebelum adik2 aku mencipta kejayaan di zaman kejatuhan aku ni, aku pernah terlebih dulu membanggakan mak n ayah aku. after all, aku sampai bile2 pon will b d baby gurl of d family so whatever... hihi oke, oke, promise u dad 2 b good! [ala ayah ni, kite kn kawan... bln dpn g opis sesame keh =)]

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers