May 13, 2007

ceritera hari2 dlm kehidupan baruku

seminggu meninggalkan blog ni.. mcm byk sgt nk crite tp kemalasan mengatasi segala2nya...

baru seminggu LI maksudnye tinggal lg 9 minggu. bosannyer!!!
tp seminggu ni aku mula phm perasaan ayah yg dok kt opis 2 [wp keje die byk kluar2]. keje mak aku dh experienced beberape thn lepas. so antara keje mcm ayah n mcm mak, aku dh x mampu nk buat keputusan sekarang [wp masih awal utk pk] sbb 2-2 pon boraing n penat... aduhai apelah yg masuk ngn jiwa aku ni?? tp x nafikan la, keje mcm mak ke, mcm ayah ke.. sebagai seorg aku, setakat ni setiap hari pon hiphop aje... huhu yg aku pk setiap kali bgn pagi ialah KNAPE LA AKU GATAL2 SGT NK LI NI??? n aku akan pk bile sampai opis OKE,MASA SENTIASA BERJALAN N AKU AKAN TGLKN TPT NI X LAME LG sambil senyum secara hiphop huhu

seminggu ni jadual harian aku sdikit berubah. terstart awal 30 minit maksudnye aku bgn kol 6 pg la huhu n setiap hari menjadi perempuan ayu yg kelihatan sgt baik sbb memakai baju kurung siap skali dgn heel yer kwn2 [sampaikn ketua unit aku ckp kt PPC "tingginye kasut die..." pasal aku dh same tgi ngn die hahaha]

setakat 4 hari ni keje aku ialah menyemak loan customer... sikit sebanyak tau la gaji2 org so bak kate bos ari 2, klo ader pakwe2 yg nk ckp besar, aku tau la korg ni tpu ke btoi klo dh masuk bab gaji n alaun... wah, ade chance nk pilih bapak2 kaya aja ya nnt =))

balik keje aku sll ot la barang sejam sbb mls nk gu2 bus dgn mamat2 yg berbau rokok. dh la abg2 opis 2 pon sume beu asap jer, tercemag peparu aku! so setiap ptg dlm perjalanan pulang yg penat n menakutkan 2 [aku sll jd wanita melayu terkahir yg akan turun dr bus 2... selebihnye lelaki2 yg aku xknai n pakcik bus 2] izo la yg bermurah credit melyn aku bersms. wp xde makne sgt dlm kamus idop aku tp @ least sms die bleh buat aku rs ade la jugak bende yg nk dibuat sambil2 berjaga2 dgn keadaan sekeliling dlm usaha mempertahankn diri sendiri yg berseorangan dlm bus 2.

hmmm... stakat ni x byk yg bleh aku cte. yg pasti cuti kali ni wp xperlu lg melalui hidup yg boring sampai menjerit2 ajak mak atau sape2 ke klua bersiar2 atau asyik pk nk ikot ayah g opis, tp aku terpakse lak memerah kudrat kt opis sambil berhiphop... konklusinye, ape skalipon yg kite lalui setiap hari, itulah takdir yg dh tertulis untuk kita. bezanya, ade takdir2 yg boleh kita ubah dgn izin allah maka jgnlah sentiasa tunggu dan berharap tp berusahalah utk kehidupan yg lebih bagus...

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers