August 21, 2007

Hujung minggu oh hujung minggu...

Ahad lepas, ada kenduri sikit kt Matang Jaya, sekali la dengan sambut 3rd birthday Adam. Cadang nak balik Jumaat, terus pergi Seremban n fetch Ibal tapi Khamis tu kol 6 Pooja call ajak keluar makan n shopping. Maksudnya balik sekali la tu. Gelabah jugak la tak ready ape pon lagi. Nasib baik dah mandi. Pompuan ni tak tau plan B ke? Mesti mak dia tak diskas dulu ni before tukar plan. So ikut la Pooja balik. Maghrib kat OU, belikan birthday present untuk mak long lepas tu gi makan-makan kat TTDI belakang pasar. Sikit je perkara yang dibuat tapi kitorg sampai rumah kol 1030 malam dah. Standard la keluar dengan "kekasih gelap" berjam-jam kan. Tu pon nasib baik malam, kalau siang, maunya habis KL ni kitorg tarah heheh. Sampai rumah, 1st thing ialah melepaskan rindu dendam maklong terhadap aku. Berbakul-bakul la jugak ceritera yang masuk kantung aku sebab dah lama tak bergosip kan. Kira-kira, ada la dalam sebulan jugak tak jumpa. Tu yang dia kangen bangat sama ggue tu hihi kesian maklong...

Esoknya, Jumaat yang bosan. Adam punye la lambat datang. Pooja walaupon pegi keje lambat hari tu tapi macam bosan jugak la. TV pon xde cite best. Internet? Bosan jugak. Layan la jugak Intrend ngan EH! bulan Ogos. Nasib baik budak ni ada beli hehe... Lepas tu kol 11 start la makeup nak pergi Seremban. Adam datang bawak bubur ayam McD dengan Happy Meal. Aku yang tibai haha... Lepas tu terus gi Seremban. Tak banyak pemandangan menarik pon pasal aku tido sepanjang jalan haha baru lepas makan ubat flu la! Sampai rumah petang tu sambung tido lagi sampai Pooja balik keje. Bangun-bangun tido tengok Adam pon dah balik rumah dia. Malam pulak gi amek Ayong n terus diner kat Wangsa Maju. Boring jugak, asal balik je pekena mamak huhu

Sabtu pulak tak de yang menarik jugak. Aku pon sebenarnya lupa ape yang berlaku Sabtu tu. Pooja dah start demam-demam. Petang tu balik dari amek Ucu, Pooja terus aje tido sampai ke malam. Uda n kezen-kezen yang hensem sampai. Mak, ayah n adik-adik ku pun sampai malam tu jugak. Seronok~~~

Ahad tu pagi-pagi lagi semua orang dah siap-siap nak pegi Matang Jaya. Aku la orang 1st mandi pagi tu pasal aku nak mandi lam-lama n taknak berebut-rebut walaupun aku la orang terakhir keluar rumah tu hihi. Kol 1030 semua orang dah keluar. Aku? Heheh aku ngah bermakeup-makeupan lagi ngn Pooja. Kitorg kena teman Ucu pegi wedding kawan dia dulu. Anak CEO KLCC. Wedding die simple gile tapi sweet sangat. Aku tak dapat nak gambarkan macam mana tapi aku sangat-sangat teruja la untuk buat wedding macam tu jugak nanti. Boleh ke bang? hahah [JANGAN MENGATAL DI SINI!!] Lepas tu patah bak kat Desa Jaya pergi Secret Recipe amek kek Thomas untuk party Adam. Sampai rumah Adam, choc indulgence die dah ala-ala nak cair hahah kelakar jugak la kan. Lepas habis majlis, takleh tunggu lama-lama, nak gi jumpa Doin n Ayong lak kat UPM. Petang tu kitorang lepak Kajang umah Pakcu. Main-main dengan Sumaiyah sampai malam baru balik UM mak n ayah anta. Kesian pulak kat adik-adik, cuti sekolah dorg ingatkan kakak-kakak n abang dorg cuti jugak tapi tak... Tengok la, maybe Khamis ni aku balik bertemu adik-adikku... hihi

Above all, sepanjang 4 hari ni, hari Ahad la hari paling bermakna. Hari aku dpat kumpul ramai-ramai dengan ayah mak, ayong n adik-adik aku. Cukup korum sume skali. SAAAAAAYYYANGGGGG semua!! Seronok sangat tak terkata. Tu aje lah aset yang aku ada buat masa ni. Future, aku nak cari aset-aset lain supaya aku dapat jaga n bahagiakan aset-aset berharga yang aku ada ni sampai bila-bila dengan baik, insyaAllah...

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers