July 1, 2010

RDC (4)

Esokkan ade trial PMR kan so malam die tadek la prep malam yahoo!!!!!!!
Saye ni kan bantai la tido awal... Memang sampai tua tido awal kan kan kan Bukan haku nak stadi.. Hampeh!
Selalunya cam best sesangat la kan gi prep tu kan tapi malam tu macam syukurrrrrr ya amat la sebab tadek prep.. Knape? Sebab buatnye g prep nanti terserempak ngan mamat tu, kan ke haru mane kau nak letak muka kau? Huwahaha padan muka pepandai kau ngorat anak teruna org!
So esoknye senin cam biase la ade assembly tapi short assembly je la sbb kan kanak-kanak tingkatan 3 kan nak exam kan kan...
Lepas assembly tu masing-masing balik la ke kelas masing-masing....
Tapi tetibe...
"Basripuzi! Basripuzi!" cis betul beliau siap panggil surname haku huhuhu
Saya toleh belakang... Ade sorang mamat yang lembut2 minat kat Aci mase form 1 maen cocok2 montot aci dgn ketas mahjung sampai kena jerit taksenonohkaukopab dgn haku huhu ikut dari belakang lari2 anak gitu sampai la ke pintu kelas....
"Nah, dia bagi kau..." sambil hulur satu ketas kaler pink lipat kekecik jer kat saya...
'Skandal hapekah ini?!' hatiku bertanya sbb setahu daku mamat ni anti sket dgn saya and the gang kecuali Aci hehe
"Dia sape?"
"Yang jumpa kau semalam." Ringkas, dan blah!
Lepas tu exam.... Bahasa Melayu penulisan, OKE!
Gigih la nak ngabihkan exam tu sebab nak tahu isik kandungan nota sekeping cenoet apekah itu.
habis je exam tadek da ingat nak g makan minum...
and...
Oh, my God!!! ececeh sound efek je lebey, tekejut tadek pon!

Ha tu la.... Kokonon la kan janji manesmuuuuuu muahahahha
Pastu sesaje buat2 cam bengap bole lak tanye "ni hape smua ni, Heikal?" kat tukang pos surat.
"Die nak kawan dgn kau la..."
"oooo... macam ni kawan?"
"ko nak ke tanak"
"Ntah. Malas kot!" tapi hati macam berbunga2 nak balas tapi jual mahal
Lepas tu saya cubalah berbaik2 smula kan dgn kengkawan saya tu. Ala, bukan gado pon. So kami kompol la balik empat sekawan, saye cite la sal ni....
Skali ade lak suara.... "Ko bukan nak blanje kitorang nasik lemak telur ngan teh o ais pak ya ke kalo die nak kawan dgn ko?!" Aiseyh, ingatkan dah ade geng baru die da lupe janji2 palsu haku, skali ingat daaa.....
Esoknya saya dapat surat pulak... Gigih la pulak mamat ni tulis surat tetengah exam ni.
Tu la kau dulu haku nak kau jual mahal sekarang baru kau tahu perasaan kalau aku tak layan kau pulak! Hahaha dila perasan, okek!
Lepas tu atas inisiatif sendiri yang rase2 cam gatal nak jugak kat mamat tu setelah pikir2kan ape salahnye kawan je kan kan kan so saya pon reply la "oke la kite kawan la" nak sangat kawan kan kan kan mulai saat itu yakni enambelas hari lagi tapi sepuluh tahun lepas wakakaka kau kira la sendiri....
Maka bermulalah aktiviti tulis surat chenta setiap hari tak hengat kau tetiap hari aku dapat surat chenta darimu untukku huhuhu tapi saya selalu ngelat...
Dia punya surat bapak la comel kertas cantik jer kan kajang pak malau kajang berlipat, lipat lak tu siap ader bentuk rabbit la, keris la, kapal terbang la hape la nyusahkan aku nak bukak saje, oke tapi saye lak boleh la reply pakai kertas2 lebih buat kira2 jer huhu tapi sila terima suratku yang lipat patsegi saje itu dengan hati yang gumbira oke sebab kalo tak gumbira da tanak da tulis surat da!
Cuba buat kira2... Kalau sehari ade dua surat tapi saye balas satu je kadang2 padan muka kauuu hehehe dia bagi masa g skolah, balik skolah saya reply pastu dia reply balik masa prep malam pastu kalau rajin balik prep saya reply lagi satu kalau malas atau tadek kertas lebih masa buat kira-kira aku tadek la reply kau =P
tu sehari... dah kalau seminggu skolah 5 hari dah 2x5=10 pastu tambah sabtu yang tadek prep dapat dua surat n ahad pon dua kan ke seminggu ade patblas surat hahahaha gile kan?! **Terima kasih kepada para posmen yang menjayakan aktiviti ini termasuk posmen yang salah bagi surat encik izo kepada gupren encik wali muahahaha** hampehkauremon!!
Kire la setahun yang tolak cuti2 skolah tu sebab cuti skolah kitorang maen emel2 lak huhu dah ader brape sorat chenta? Simpan lam kotak kate ko... Dan aktiviti ini berlangsung sehingga tamat tingkatan lima huhu gilak punya kanak-kanak skolah!
Minggu depannye, lepas roll call hari sabtu daku belanja la Aci, Sepat n Az macam yang da janji tu...
See the blessing? Saya dapat kawan dgn dia, saya dapat jugak kawan2 baik saya semula.... Seronok kan???!!! Yang penting RAMAI KAWAN... Cinta? SATU, SUDAH! kau jangan mengade2 nak ramai2 pulak!!

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers