January 13, 2011

RDC (7)

Tahun 2002, dah masuk form five. Wuuhooo super senior , bhai! Belagak ah tu hehehe

Tahun tu tidaklah sesuwiiit waktu form four. Kenapa? Entah lah... As for me 2002 was the most terrible year of my lifetime, so far. Tahun tu i was busy preparing for SPM & sakit yang OMG sakit rasa cam 'mati pun takpe ya tuhan, aku redha!' Seriously!


Waktu awal-awal sem saya macam sihat je lagi. Erkkkkk waktu skolah kita cakap sem ke ek? Tak kot. Penggal kot hehe x kisah lah. So by that time, belajar dan bercinta adalah bergerak serentak. Haahahahahaktuih!



adalah cinta monyet a.k.a puppy love *wink wink*





Ingat skali tu skolah ada buat seminat motivasi dengan Dr. Shukri Abdullah. Ala kompem korang knal kot. Waktu tu each PMR & SPM candidate dia kasik satu booklet untuk conteng-conteng la. Well not so conteng-conteng tapi banyak la pengisian & segala bagai dalam tu. So section last ialah untuk autograph tau. Ade 3 columns. 1 yang paling besar untuk kita tulis apa kita nak capai. Dua lagi kolum kecik sikit untuk suruh 2 org kawan lelaki yang kita sayang baik la konon kan untuk tulis ucapan & sign. So kolum bawah mumule saya bagi Sepat tulis. alasan Sepat tulis dulu tapi tulis kat kolum bawah ialah sbb kat atas nak bagi Izo tulis tapi tanak kasik Sepat baca muahahahaha keji gile tektik penyamaran!



Susah gak la sbb Izo kan dok kat kawasan lelaki dengan lelaki-lelaki lain tu. Saye lak dok kat fomfuan-fomfuan kan. Jauh ohh jarak selamat mata menskodeng je jaraknya nak passing tu. Heheh nak tahu ape Izo tulis? Ehehehe saye tadek la hapal sume kan. Buku tu simpan lagok wooo! Sila kagum! Tapi lebih kurang Izo tulis camni ah "bla... bla... bla...boleh bla la lu!" Hahahaha tipu tipu! Dia takkan berani de nak cakap camtu tulis camni...



"Bla... Bla... Bla... (lupe tah hape dia bebel kata2 semangat)... Saya tunggu awak sampai habis 1st degree."

tapi pastu waktu orang final sem dah ajak kawen huhuhu mentang-mentang la die da grad! nasib baik tolak! hahahaha tipu! sebenarnya nak cakap nasib baik tolak tapi pastu dpt ajakan kedua hahahaha lempang!



Ha gitu la lebih kurang. Nanti kalau saya balik rumah mak saya study ayat penuh dia tu okeh. Suwit okeh suwit! It was like "Wah, dia janji nak kawen dgn aku lah! Nak kena dpt degree cepat-cepat ni!" ha gatal gile okeh hahahah cuma saya tak ingat saya tulis atau tak kat buku Izo & kalau tulis pun ntah hapekejadah yg saya tulis pon dah out of memory box dah hihihihi ampunnn...



Then sekolah diteruskan. Sampailah waktu trial exam. A few weeks before tu saya dah sakit sikit-sikit dah. Lama-lama sakit kuat-kuat. Takleh jalan, takleh diri, duduk, semgala-galanyan adalah TAKBOLEH! Life was damn terrible. Saya setiap jam adalah berpura-pura sihat dan boleh padalah semua nampak saya teruk sangat waktu tu. Ke korang tak nampak? Hahaha... And everybody was too concern to help sampai saya rasa macam down sangat2 sebab susahkan semua orang.



Dgn mak ayah yang dua minggu sekali turun kuantan sebab nak tengok keadaan saya. Dgn saya yang kena ambil pain killer injection tiga hari sekali. Injection tau! Tiga hari sekali tau! Dgn perjalanan yang selalunya tak sampai 5 minit dari hostel ke kelas tapi saya terpaksa ambil nearly 20 minit untuk sampai. Memang down habislah time tu. Sampai marah-marah kawan-kawan yang nak tolong sebab gigih nak buat sendiri. Kesian kawan-kawan. Lama-lama semua orang tak berani nak tolong, biarkan je saya, cuma mampu tolong kesian dan tengok dari jauh je. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Saya trauma sampai hari ni!



Izo pon kalau x silap kena marah jugak. Tapi izo sangat sabar. Dia gigih follow saya dari belakang. Bayangkan jalan yang dekat tu yang patutnya boleh sampai hostel sekejap je n terus rehat-rehat segala tu, Izo pilih untuk teman saya jalan. Touching betul waktu tu. Macam terbayang-bayang je waktu tu. Segar depan mata saat-saat cekal tu. Dia jalan belakang saya sebab nak pastikan saya yang degil & xnk ditolong tu selamat sampai hostel. Kesian dia kan.



Tapi adalah jugak waktu-waktunya yang saya tolak ke tepi ego saya dan ajak dia seiring dan sejalan hehehehe... Paling touching was during recess sebab saya memang takkan jalan jauh ke dewan makan lah kan maka setiap hari akan dapat Cadbury untuk recess. Awak suwit gelap-gelap mcm coklatlah, Izo! Kadang-kadang dapat surat sekali tapi yang tu waktu pagi sampai-sampai sekolah ade surat & coklat misteri padahal tak misteri langsung dalam meja <3


hari-hari pun blackforest je tau... kasik la almond lak ke kan muahahaha




Ada satu kali tu dia siap pergikan hospital untuk amekkan panadol sbb sy demam. Suwit kan?! Eleh pdhal kite tau kamu saje nak eskep prep ptg kan??? Lepas tu passkan panadol tu waktu skolah esoknye. Erk, nape x pass malam eh? Sbb sy x g prep mlm kot... Lama lepastu baru saya ok. Laaama sangat sebenarnya. Bertahun-tahun, sampai masuk universiti.tapi sampai hari ni pun saya tak pernah bgtau Izo apa sakit saya. Saya taknak dia sedih. Redha je dia terima saya. Mulia kan hati dia kan kan kan. Sebab tu saya saaaaaaaaaaaaayang sangat kat dia! B, i touching ah dgn kasih syg u... muahahahha muntah skrg!



Haaa... Ingat lagi kisah satu budak nama Ahmad! Gaduh woo! Ngeh3... Nanti len hari cite lak sal mamat yang takde lam senarai jemputan Izo ke majlis kitorang tu nnt ek. Takpe Mad, ko rilek2 je sane... Nanti aku yg jemput ko. Hahahaha



Till ends, SELAMAT BERCINTA!

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers