October 13, 2011

MDS: Kronologi episode 3

Choiii... dah berhabuk baru nak sambung! Dah almost sihat wal afiat dah melasak bagai hahah tapi takpe la pengisahan kronologi perlu diteruskan hehehe


Gambar beberapa minggu sebelum kejadian... and i guess baju sama la yg ku pakai dalam gambar episode 1 tu hahaha

From ep2: Doktor suggest untuk operate but i still have another choice to choose...

Since it was Sabtu so memang lama sikit la nak uruskan admited to ward tu.
1 sebab halfday je kan hari tu pastu kena uruskan dgn insurans la ape la so tunggu lama jugak around 5  campu lepas family saya sampai dari Benta baru dapat bilik.
So berdedai-dedai la mengusung saya yang terbaring sambil ketawa-ketawa masuk ke bilik.
1st thing terus text tuan tunang yang on the way bgtau nombor bilik sume.
Then they arrived...

Saya waktu tu cam biase la dah x sakit sangat kalau tak bergerak hehehe sebab dia kasik painkiller kan tapi cuba kau angkat kaki sikit sure meraung hahaha...
PIL-to-be (waktu tu) then berbincang la tah pape dgn my parents n maklong paklong while adik2 n encik tunang borak-borak dengan saya.
Like nothing to worry kot sebab kitorang gelak-gelak mcm tgh party lak rase waktu tu haha.
Soon bila tetamu dah balik ayong, mak n ayah bgtau that they had meet Abdul Malik and look at the film.
Ayong kata memang teruk baiklah kalau buat sesuatu but the decision is all mine macam tiru Abdul Malik punya ayat je huhuhu

So malam tu ayong decide untuk tunggu me @ the hospital.
Actually saya tak pasti la perlu ke nak tunggu-tunggu bagai sebab nurse kan ramai saya boleh cuma tak dibenarkan berjalan je.
Ha biar la kan nak tunggu pon best gak ade kawan but sedih la tengok dia tidur atas kerusi tak selesa kan...
Kasih kakak <3 namanya tu!
Ajak tido sebelah but she refuse takut tergolek lebih kena saye ke bagai kan ye la dia tu doktor haiwan sedangkan anjing pon dia kasik treatment baik ni kan pulak adik sendiri yang dah tahap teruk (sebab dia baca report tu and dia paham la kan katenye blajar anatomi bagai...)..

Sunday mak n ayah datang tapi masih tak berkeputusan.
Nampak muka mak n ayah totally frustrated.
Mungkin lepas Abdul Malik kata dia suspect saya dah start sakit sejak more than 10 years ago mak n ayah rasa..
Tah la tapi korang pk sendiri la kan selama ni anak sakit bertahun-tahun tapi skrg baru tahu...
Letak la diri kat tempat my parents kejap than mungkin kita dapat telah perasaan dorg...
Saya rasa saya faham, perasaan tu mesti menyesal pon ade rasa useless pon ade n etc la tapi tak perlu tanya mak n ayah biar je cerita hitam tu hilang dari benak dorg tak payah dibaja ingatan tu...

Later on that day mak n ayah decide nak balik uruskan ape patut sambil masing-masing pk ape yang terbaik untuk dilakukan.
Tanya keputusan saya? "Angah tak tahu, mak!" tu je yang mampu saya katakan.
Fake smiles look real, mcm biasa la tapi hati ni dah belukar risaunya...

Esoknya Monday kawan office baru tertahu cerita dari BFF Aan then some of 'em buat research and Kak Aida called with a Doc's number yang katanya boleh buat rawatan tanpa surgery.
I was like tak tahu nak decide apa ++ waktu tu tinggal sorg je kat ward kan.
Call doktor tu, bincang pastu dia suruh g KPJ mane tah kat Kelantan hari tu jugak tapi when i told Abdul Malik dia kata dia x setuju sbb saya dah teruk dia takut nanti dah tengok keadaan saya doctor tu tolak balik ke DSH untuk surgery.
By the time pergi balik tu mcm2 boleh jadi n saya mungkin lumpuh.
Ok, menangislah kau dengan beban kepala sarat penuh ragu-ragu tak tahu ape nak putuskan...

Then i cried and call UA...
"Sayang tak mo la nangis... Tak selesai masalah... Tak hilang sakit... First thing kita kena redha dengan ujian... Bila kita redha, semua benda jadi mudah untuk diterima n dilalui..."

Oh, ok! Syarahan agama seperti ustaz penuh lemah lembut dan kasih sayang cam tu lagi la bikin gua meleleh. "Kite tak tau nape kite nangis... Hati ni susah..."

"Ye, B tau hati syg susah tapi satu je B mintak, syg jangan nangis, k! Kena kuat. Kalau nangis nanti semua pon ikut nangis. B pon nangis. Nak ke B nangis?"
Maka secara otometik terus diam tak nangis hahaha paling takut la kalau sume org ikut nangis matik sape nak pujuk nanti banjir bumi Malaysia!

Then I called ayah and told him my decision... Nekad!

**Bersambung**

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers